Mădălina Mirăștian se descrie ca fiind „ardeleancă din Mediaș, fiică de militar, mamă.” Este Product Manager la Betfair România, consilier dezvoltare personală acreditat și scriitor, autor al unor poveşti inspiraţionale și educaționale, personalizate, pentru copii:
„Sunt Product Manager, în timpul programului, iar creatoare de frumos, oricând.”
Este mama unui băiețel, Matei, prenume pe baza căruia și-a ales numele internațional de autor – Madeleine Matthews. Cărțile Sale, „Weevle Books”, sunt cărți personalizate cu conținut educativ, care își propun să inspire și să ajute părinții și copii, în ce privește dezvoltarea emoțională echilibrată.
În interviul acordat Revistei The Woman, Mădălina ne spune mai multe despre cum a intrat în lumea antreprenoriatului, despre valorile pe care se construiește brandul personal, dar și despre planurile sale de viitor.
Cum ai putea descrie debutul tău în antreprenoriat?
Afacerea mea este despre scriere creativă. A început în joacă, atunci când am răspuns unui comentariu pe Facebook unei mămici, care avea nevoie de o carte personalizată. Așa a început totul, în anul 2017, cu 40 de cărți personalizate, vândute mămicilor. În Ianuarie 2018, eram însărcinată și mă așteptăm să urmeze încă doi ani de maternitate, dar la 34 de săptămâni, am pierdut a doua sarcină. Iar asta a însemnat revenirea mea la job în IT.
Cum a continuat să se dezvolte sclipirea ta creativă?
Cumva partea creativă a continuat să se extindă în mine și, în Martie 2018, am lansat prima carte ,,self published” pe Amazon, o carte-instrument pentru a promova înțelegerea resurselor, când vine vorba de gestionarea furiei la copii. O carte atipică, prin care mi-am dorit să fac accesibilă și ușor de înțeles – o tehnică de gestionare a furiei ce aduce armonie și conștientizare.
Am lansat ca MVP și apoi am lucrat mult pentru a crește vizibilitatea cărții, pentru a obține review-uri iar, îndată ce am început să am vânzări, am făcut o ediție revizuită cu editor profesionist și am upgradat ilustrațiile.
„Acum, lunar, sute de copii se bucură de mesajele din cărțile mele.”
Ce te-a învățat antreprenoriatul ?
În primăvara 2018, am aplicat în programul Start-up Air, un program cu finanțare europeană nerambursabilă. Spre deosebire de alte programe, unde totul e făcut de consultanți, în acest caz aplicarea a însemnat că m-am format că antreprenor, mi-am făcut singură planul de afaceri și dosarul pentru concurs și, la început de 2019, am aflat că proiectul meu o să beneficieze de 1 din cele 60 de granturi acordate (din 450 de aplicanți).
Mi s-a părut un setup favorabil mie, căci focusul a fost pe identificarea acelor oameni, care după munca birocratică, dusă în paralel cu validarea pe hârtie a business modelului (după cele mai curente instrumente cu lean canvas și design thinking), să mai vrea să aplice. Am înțeles rapid că e o ocazie unică de a crește, știind că am pasiunea, care să mă ajute să duc totul mai departe, în fiecare zi.
Din experiența de self publishing, am învățat mult legat de așteptările cititorilor de la o carte pentru copii. În a două jumătate din 2019, încorporând tot feedbackul, am mai dezvoltat încă 3 cărți: acceptarea emoțiilor, growth mindset, valorizare. Satisfacția a venit când, pentru anumite intervale de timp, am primit badge de #1New release în categoria de ,,Books on values”, pe Amazon.
Când discutăm despre construirea unui brand personal, care este cel mai important element de care trebuie să ținem cont?
Fără îndoială, pentru mine cel mai important element, când vine vorba de construirea unui brand personal, este ansamblul de valori pe care este întemeiat. Multă vreme m-am necăjit legat de identitatea vizuală. Fiind la început, era foarte greu să am o imagine unitară, să am fotografii aliniate la un anume „mood board’’ și active digitale de imagine, pentru fiecare platformă socială și tip de mesaj pe care vrei să-l transmiți. Acesta a fost mult timp un blocaj, care mă reținea din a comunica.
Acum ceva vreme am fost invitată să fac un interviu pentru un ziar online. Vorbeam despre de un „business model’’ inedit, pentru că făceam scriere creativă în versuri, la comandă. Titlul pus a fost „Tânăra care face bani, scriind poezii pentru nunțile altora’’. Am retras imediat dreptul de a folosi fotografia și numele meu. Era ceva fundamental peiorativ în acel titlu și contrar cu ce făceam eu cu adevărat – ceva cu suflet, autentic și cu multă intenție de a dărui dragoste celor dragi. Atunci am înțeles că, dincolo de identitatea de imagine unitară, brandul înseamnă valori.
A fost oarecum o lecție despre ce înseamnă în practică să fii vulnerabil. Așa că, acum, în mod conștient aleg să merg mai departe cu mesajul meu, chiar dacă vizual e imperfect și nu e „ca la carte’’ din perspectiva de design.
„Mesajul este mult mai important decât forma. Așa am înțeles că produsele mele vor fi mereu despre educație și despre conectare profundă, autentică și vulnerabilă, personalizarea fiind unul dintre vehiculele pentru asta.”
Prin ce crezi că se manifestă puterea comunităților?
Atunci când eu știu că cineva împărtășește niște lucruri, care sunt importante pentru mine, e mai ușor să am încredere în el. De aici puterea comunității: când suntem într-o stare în care avem încredere și ne simțim în siguranță, învățăm mai ușor și facem lucruri mai frumoase împreună. Fiind un ambasador al conexiunii, nu pot să nu remarc puterea comunităților în a ne face să simțim că aparținem, o nevoie profund umană și, dincolo de asta, dacă mă uit la istoria mea, comunitatea a dat chiar primul imbold în a începe această afacere.
Cum te-a ajutat pe tine faptul că faci parte dintr-o comunitate antreprenorială?
În primul rând, afacerea mea a căpătat vizibilitate. Dar poate mult mai mult, comunitatea antreprenorială mă ajută prin faptul că văd exemple de persoane puternice și citesc despre binele pe care îl fac, prin proiectele lor și piedicile pe care le depășesc – un fel de doză zilnică de „Faith in humanity restored’’ și „Yes, I can!’’.
Ce planuri ai pentru 2020?
Acum sunt pe punctul de a lansa website-ul, care îmi va permite să funcționez mult mai eficient, pe parte operațională și comenzi pentru cărți personalizate. Apogeul în 2020 este completarea seriei de cărți educative, prin publicarea a două povești pentru copii personalizate, prin care voi deschide ușa către universul interior al copiilor și le voi arăta acel nucleu, care se află în ei și care, cultivat, îi va susține să înflorească – iubire și acceptare, empatie, growth mindset.
Cu ocazia lansării, vreau să donez 1000 de cărți copiilor din medii defavorizate, să fac să ajungă la fiecare dintre ei acest mesaj de încurajare, privitor la capacitățile lor. Pentru cei care doresc să susțină campania, va invit cu drag să facem împreună o fapta bună – aici.
Un sfat pe care l-ai oferi femeilor din comunitatea The Woman?
Să își asculte vocea interioară, să creadă în puterea și în resursele lor și să aibă curaj să petreacă timp în afara zonei de confort, indiferent că asta înseamnă să audă posibile critici legate de rolurile tradiționale, să dezamăgească așteptările celorlalți sau momente de introspecție și răspunsuri neașteptate!
În acest moment, ne bucurăm de un context și un mediu prielnic pentru dezvoltare, iar colaborarea este cel mai clar mod de a recunoaște meritele celei de lângă noi. Succesul pe cont propriu – indiferent ce formă capătă el, e răsplata muncii. Dar când întreaga comunitate are de beneficiat de pe urma acestuia, cu atât mai mult merită atenția și sprijinul nostru.
Every woman for herself every woman este inițiativa care pune accent pe colaborare și susținere a comunităților de femei care se implică activ în comunitatea din care fac parte.
By Diana Arieșan – editor The Woman Magazine
Material realizat în parteneriat cu Asociația Antreprenoare.ro
Sursă foto: arhivă personală Mădălina Mirăștian