Pentru o singură zi, pretinde că ai un buget de marketing de zero lei. Ce vei face astăzi ca să ajungi la câțiva clienți care vor fi încântați să citească ceva de la tine?
În calitatea noastră de antreprenori sau organizații cu produse și servicii de vânzare, petrecem foarte mult timp colectând date despre clienți, proveniența geografică, modalități de plată, sex, ocupație etc. și foarte puțin timp alocăm înțelegerii circumstanțelor și evenimentelor din viața lor.
Orice poveste de roman sau film începe cu adevarat odată cu „intriga”, momentul sau faptul important care determină întreaga desfășurare a acțiunii. Prin urmare, este la fel de important, sau chiar mai important, să înțelegem incidentele incitante ale poveștilor lor, ce îi determină și motivează să aibă nevoie de produsele și serviciile noastre. De ce cumpară un student fără bursă o cafea scumpă de la Starbucks, de ce profesorul nu foarte bine plătit își cumpară noua versiune de iPhone sau de ce aproape toți locuitorii Warsaw, Virginia au instalate piscine de la „River Pools”? Ce îi trimite pe clienți în călătoria lor de căutare a unei soluții și ce i-ar face să te aleagă pe tine ca ajutor pentru a o găsi?
Cum ar fi ca magazinul online de bijuterii, în loc să posteze în fiecare zi pe paginile de social media oferte de prețuri și modele noi, să publice articole educative scurte despre cum se asortează brățările cu cerceii sau ce să purtam la un eveniment pentru a transmite un mesaj social. Cum ar fi ca, în loc de oferte și reduceri permanente și confuze la condimente, uleiuri naturale și măsline, să găsim online videouri scurte despre beneficiile miraculoase ale acestor alimente și modul de utilizare corect în rețete.
Antreprenorii și oganizațiile care se concentrează pe tactici pe termen scurt se întreabă cel mai des: „Ce vor cumpăra?” și „Cum îi putem face să cumpere și mai mult?”, brandurile care au success pe termen lung pun altfel de întrebări: „De ce cumpăra ei?”, „Cum își petrec ei timpul online și de ce sunt acolo?”, „Cum îi servesc mesajele noastre în acest context?, „Cum putem adăuga noi valoare, cu ce îi putem informa, educa și inspira?”. Faptul că ne aud online nu înseamna că ei ne și asculta. Ne vor asculta doar dacă conținutul creat îi ajută în misiunea care a pornit „intriga” din viața lor.
Indiferent dacă ai un magazin de bijuterii, unul de piscine sau dacă oferi servicii de catering, în loc de conținut de marketing costisitor, cu oferte de preț și așa zise beneficii, încearcă astăzi aceste câteva alternative cu buget de marketing zero:
1. Scrie și arată cum alți clienți folosesc și se bucură de produsele tale!
În ce fel produsele și serviciile tale îi fac cea mai bună versiune a lor?
2. Creează videouri scurte despre procesul de producție și despre modul de utilizare al produselor!
Conținutul de marketing este o extensie a muncii și expertizei tale. Fii autentică și folosește conținutul creat pentru a împărtăși valorile și credințele tale, de ce iubești ceea ce faci și de ce le faci într-un mod diferit de alții.
3. Creează o lista de 100 de întrebări pe care și le pun clienții tăi și răspunde în fiecare zi la câte una!
În felul acesta, atunci când vor avea nevoie de buchetul perfect pentru nunta fiicei, vor veni la tine pentru sfat și pentru a-l cumpara, pentru că te-ai poziționat ca și expert în domeniu, în timp ce i-ai fost de folos zi de zi.
4. Invită pentru interviuri scrise sau video experți din domeniul tău!
Informațiile de calitate sunt greu de găsit, poți fi o sursă de încredere pentru ei.
5. Oferă workshop-uri gratuite scurte în comunitățile locale sau online!
Indiferent dacă vinzi bijuterii sau parchet, foarte multi dintre clienții tăi ar fi probabil încântați să vină la un workshop gratuit, unde pot învăța să creeze bijuterii sau să prelucreze lemn și vor povesti cu drag prietenilor despre experiența inedită, vor posta poze online și vor aștepta și alte evenimente. Branduri internaționale din banking, FMCG sau IT folosesc această alternativă de marketing cu success, încearcă și tu!
Fii o resursă, nu un discus de vânzare în fiecare comunicare! Dacă îți propui în mod intenționat asta, se va simți, nu doar vedea, iar oamenii vor fi atrași să deschidă fiecare email sau postare online creată de tine.
By Olimpa Meșa, Fondator Book to Courses™ Online School
Olimpia Meșa este cea care a deschis prima firmă de instructional design din Europa Centrală şi de Est. Pregătirea şi certificările necesare pentru această activitatea le-a realizat în cadrul unei companii din Statele Unite, pe care, ulterior, a fost invitată să o reprezinte în Europa.
Olimpia este designerul de curs care se află în spatele sutelor de programe corporative, educaţionale de succes, realizate atât online cât şi live, şi traduse în peste 20 de limbi. Fluentă în 4 dintre acestea, ea creează cursuri şi oferă consultanţă companiilor din Fortune 500, în arii precum „learning design”, leadership, coaching ori managementul schimbării. În paralel, în cadrul Book to Courses™ Corporate Learning School, ea livrează cursurile Creating Cutting Edge Corporate Courses dedicate trainerilor, consultanţilor şi profesioniştilor în HR, pe care îi învaţă cum să integreze gândirea vizuală, jocuri şi stiluri de învăţare bazate pe procesul de învăţare al creierului în cadrul trainingurilor pe care, la rândul lor, trebuie să le pregătească pentru clienţi ori pentru companiile din care fac parte.
De curând, a demarat proiectul Book to Courses™ Online School, care constă în tranformarea unei cărţi de nonficţiune în cursuri sau produse educaționale, astfel încât autorii de cărţi să aibă posibilitatea de a aduce o schimbare concretă în viaţa celor din jurul lor.
Sursă foto: pexels.com