Bianca Tudor, Founder Elite Business Women and Branding Consultant, se descrie ca fiind iubitoare a frumosului, este pasionată de sport și călătorii. Bianca şi-a început cariera încă din primul an de facultate, lucrând pentru o companie multinațională. La 22 de ani ajunge Directorul de Training şi Dezvoltare Personală pentru Organizaţia Globală Junior Chamber International, avansată apoi ca membru al board-ului de conducere. În anul 2012 se alătură unui proiect al Comisiei Europene – „Equality Pays Off” – desfăşurat atât în Bucureşti, cât şi în Viena.
Având rezultate notabile pe plan internaţional, Bianca Tudor a realizat că își dorește să inspire și alte femei, să le ofere încredere şi curaj, pentru a pătrunde în lumea afacerilor. Așa luat naştere Elite Business Women – comunitatea femeilor antreprenor, care se dezvoltă de la an la an, la nivel naţional şi internaţional, depăşind 11.000 de românce din ţară şi din străinătate, care conduc afaceri de top. Astăzi discutăm despre antreprenoriat în vremuri incerte, despre decizii de business și ce înseamnă, din perspectiva ei, reinventarea în această perioadă.
Cum s-au schimbat prioritățile proiectelor în care ești implicată?
Cred că această criză ne-a adus aproape de ceea ce contează cu adevărat, unitatea, respectul și implicarea în comunitate. Echipa, comunitatea, sănătatea, business-ul – au venit priorități de la declanșarea pandemiei.
La EBW, prima prioritate a fost ECHIPA, astfel în 13-15 Martie am avut team building online, 2 zile de Leadership, etichetă în afaceri și Plan de Continuitate cu traineri invitati și bugetati pentru dezvoltarea echipei EBW.
Ulterior, am creat Celula de Criză pentru IMM uri, adică contributia noastră mediului de afaceri, pe 16 Martie deja aveam webinariile Antreprenoriat pe Timp de Criză, care rulau, gratuit.
Am creat tot în zona de contribuție Campania Women4Impact afiliată proiectului SCUT PENTRU SPITALE, iar în zilele de joi, eu ofer Consultanță Gratuită IMM-urior care au identificat un Plan de Continuitate a Afacerii(în perioada martie – aprilie). Tot în aceeași zi, 16 MARTIE, am creat MESAJUL de continuitate cu acțiunile EBW pentru membri EBW, COMUNITATEA EBW 11.000 + antreprenori, furnizori, parteneri.
Ulterior am creat produsele de business, adaptate acestei perioade, pentru a ne asigura un minim de cash flow. Astfel am lansat 2 noi parteneriate strategice internaționale, de care sper să auziți curând pentru că lucrăm behind closed doors, la ceva MI NU NAT!
Ce decizii financiare și manageriale ai luat în această perioadă?
Primul lucru a fost o analiză financiară a cheltuielilor fixe recurente, a clienților cu abonament care aduc venituri, pentru a vedea cât rezistăm dacă din acest moment nu mai vindem nimic.
Ulterior am renegociat contractele cu furnizorii recurenți, la un abonament basic lunar, volumul nostru de muncă fiind mai mic, anulându-se evenimentele offline.
Dar înainte de toate ne-am plătit facturile pe ceea ce avem deja in place. Am avut supriza ca facturi emise în februarie sau martie să primească anulare la plată….din partea unor companii infinit mai mari ca business decât noi.
Acela a fost momentul T0 de realiniere – CINE merită colaborare cu EBW – ne selectăm clientii, membrii, partenerii, echipa și în egală măsură merităm respectul lor. Am aplicat, de asemenea, pentru finanțare. Este adevărat însă, că în această perioadă companiile de consultanță răspund foarte greu, pentru că de la top companii din piață, încă nu avem răspuns! Și apoi ne plângem că nu merg lucrurile în România…
Ce acțiuni ai lansat alături de echipa ta – ca proiecte derivate din obiectul vostru de activitate?
Am creat Celula de Criză pentru IMM-uri, webinarii gratuite săptămânale în fiecare zi de luni, unde am avut peste 200 de înscrieri săptămânal, cu 60-70 persoane, efectiv ca rată de participare la webinar.
Am lansat Campania de strângere de fonduri WOMEN4MPACT alături de The Woman, mulțumiri Crinei Ciocian si Melaniei Medeleanu, Asociația ZIDEBINE.RO.
Am lansat Plan de Continuitate – Consultanta Gratuita, JOIA în fiecare săptămână pentru IMM-urile care înțeleg importanța continuitătii, chiar și în aceste momente.
Am creat 2 Ebook-uri gratuite cu Măsuri fiscale și legale create de avocati pentru IMM-uri , dar și STRATEGII DE MARKETING pentru IMM-urile afectate, mulțumiri Corobană și Asociatii, Sorina Neagu Law, Mihaela Lemnaru Marketing.
Am creat de asemenea ELITE Meet Up, webinarii de business pentru IMM-urile care continuă să se educe, să caute solutii, să facă networking online, iar acestea au un fee echivalent cu un mic dejun în oraș. Webinariile au avut loc online și sunt adresate comunităților Elite Business Club București și SIBIU.
Ești, fără dar și poate, o voce în comunitatea ta. Cum ai folosit această voce pentru a ajuta oameni, business-uri, inițiative?
Este important ca vocea mea și a EBW să se facă auzite pentru a reprezenta provocările mediului de afaceri. Am transmis 13 măsuri salvatoare pentru IMM-uri presei din partea EBW, într-un comunicat preluat în peste 30 de articole, de la AGERPRESS, la Capital, sau Antena1 Online. M-am implicat în online cu ideile de continuitate a afacerii, webinarii gratuite, consultantă gratuită, apariții RADIO, dar și multe alte articole tematice pentru mediul de afaceri.
In categoria fundraising, pe lângă SCUT pentru SPITALE, am creat awareness și donat pentru Asociația KINETOBEBE care sprijină copii cu probleme locomotorii și care au rămas la domiciliu fără această terapie în această perioadă.
Ce le-ai transmite femeilor care întâmpină dificultăți să mențină business-ul lor pe linia de plutire? Cum se pot reiventa sau de ce să țină cont?
În primul rând să identifice situația actuală, cash flow, cheltuieli și venituri. Ulterior să facă o analiză a pietei să vadă în ce măsură produsul lor mai este de actualitate în această perioadă. Ulterior să decidă dacă doresc să continue și să își asume antreprenoriatul.
Cred că pentru multi antreprenori este un moft sau este la modă antreprenoriatul, pentru că își asumă doar libertatea și independența de a crea și a fi propriul șef. Când vine momentul de a fi lider și de a crea structură pentru echipă, viziune, strategie, plan financiar, de a ne asuma pierderi, atunci nu mai e fun.
Intrebarea este simplă: “ÎMI ASUM ANTREPRENORIATUL” în toate etapele lui? Atunci vei găsi soluții, te vei adapta, vei schimba și vei ieși din criză. Eu mi-am propus să cresc business-ul în această perioadă, de exemplu, ca extindere a Cluburilor de Afaceri, pentru că se pot crea comunități online și de aici scala offline.
Așadar dacă te consideri o antreprenoare determinată, pasionată de antreprenoriat și recrutare de lideri, dar mai ales CONDUCĂTOARE de Club de Afaceri, te invit să ne scrii la bianca.tudor@ebw.business.
Cine ești când ai timp?
Sunt un om care iubește viața, fac sport zilnic, iubesc natura și ies des în natură, iubesc dezvoltarea și zilnic fac ceva pentru a ma dezvolta personal și profesional. Iubesc oamenii și networking-ul și zilnic cunosc oameni noi (maximizez online ul).
Iubesc comunicarea de brand și zilnic creez spatiu pentru awareness de calitate asupra activităților pentru IMM-uri, antreprenoriat feminin, CSR.
Iubesc marea și călătoresc des si scurt în destinații însorite. Meditez și fac qigong, ascult muzică și creez zilnic următorii pași.
Consider că nimic din ceea ce este în viața mea nu este întâmplător ci creat de mine, atât cele bune cât și cele care ne frustrează sau întristează. Pentru acestea de exemplu, scriu și analizez pentru a le îmbunătăti, suntem work in progress și creație divină, suntem aici să luminăm și împreună luminăm mai tare!
Cred în unitate și puterea de a lăsa ceva în urma ta pentru umanitate! Nu esti niciodată prea mic ca să faci un lucru bun, chiar si dacă te apleci să iei o hârtie de pe jos să o muti la coșul de gunoi, deși nu tu ai aruncat-o!
_________
#UpliftingInterviews, inspirate de comunitatea #TheWoman: (sf) amplificator de voci și promotor al ideilor care au schimbat lumea prin manifestarea ambițioasă a femeilor lider.