„Mă motivează ideile imposibile” | Marta Ușurelu, owner Biz Brand

„Marta Ușurelu este una dintre cele mai cunoscute persoane din presa românească…” – așa debuta primul nostru interviu cu Marta realizat în 2020. Ceea ce n-am spus atunci (dar am aflat acum, în urma ultimei discuții purtate cu ea) este că Marta este un antreprenor de aproximativ 11 ani.

A preluat brandul Biz și l-a dezvoltat treptat, transformându-l în ceea ce noi cunoaștem astăzi. Astfel, Marta a trebuit să învețe toate aspectele afacerii: de la cunoștințe contabile la cele juridice și până la arta negocierii.

Ceea ce nu se vede în mod public, însă, este toată munca grea din spate pe care Marta o depune constant, cu perseverență, de la început până astăzi. „Când ai business-ul tău, gândul îți este atât ziua, cât și noaptea și inclusiv în weekend la ce ai de făcut,” ne-a mărturisit ea. Și – cel mai important – învață constant, din tot ceea ce face. De fapt, învățând din lucrurile de care s-a lovit în tot acest timp de activitate antreprenorială, a și conștientizat importanța uneia dintre lecțiile pe care ea le consideră esențiale în business: grija cu care-ți alegi partenerii.

În ciuda acestei lecții învățate din timp, și pentru echipa Biz Brand anul 2020 s-a dovedit a fi incredibil de dificil. S-a schimbat complet modul în care au lucrat. Au început să valorifice și mai mult persoanele pe care știau că se pot baza. Au reușit să-și gestioneze erorile care apăreau involuntar în comunicare. Iar relația Biz Brand cu organizarea de evenimente în 2020 s-a schimbat total: au dat formă unui nou concept hibrid de evenimente Igloo Marketing. Dar pe tot parcursul acestui an, echipa a fost ghidată de viziunea acestei femei minunate care pune preț pe oamenii care nu renunță în fața problemelor. Ea e un astfel de om. 

Cum simți că te-ai schimbat tu pe parcursul celor 11 ani de antreprenoriat? Dar comunitatea căreia i te adresezi?

Când am pornit la drum, nu am știut ce înseamnă să fii antreprenor. Am învățat din mers cât de important este să ai alături o echipă puternică și că trebuie motivată permanent. A trebuit să învăț toate aspectele afacerii, de la cunoștințe contabile la cele juridice și, bineînțeles, am deprins arta negocierii.

Când ai business-ul tău, îți dai seama că totul depinde de tine și că dacă ceva nu merge este responsabilitatea ta să rezolvi. Iar gândul îți este atât ziua, cât și noaptea și inclusiv în weekend la ce ai de făcut.

Crizele din acești 20 de ani au reușit să îmi arate cât de multe resurse avem și cât de mult putem învăța. M-am schimbat enorm în acești ani, iar maturitatea m-a ajutat să descopăr cine sunt și ce pot să fac. Ce apreciez cel mai mult din această schimbare? Că sunt mai calmă, mă gândesc de două ori când am decizii importante de luat și îmi aleg cu grijă partenerii și colaboratorii.

Marta Ușurelu @Biz Brand x The Woman (6)

Pentru unii, primul an în antreprenoriat este cel mai greu. Pentru alții, se prea poate ca anul 2020 să le fi adus cele mai multe provocări. Pentru tine, care a fost anul în care ai întâmpinat cele mai multe provocări profesionale? Cum le-ai depășit? 

Anul 2020 a fost dificil, plin de probleme la care a trebuit să găsim soluții. Un an în care s-a schimbat modul în care lucrăm, dar în care a contat mult să știi ce poți oferi și pe cine te poți baza.

Deși, totul părea imposibil, s-a văzut că multe companii au trecut cu bine și chiar cu profit peste acest an și că este important să nu depui armele, să ai o strategie clară și să nu aștepți să vină cineva să te ajute, pentru că acest lucru nu se întâmplă. Cum am depășit acest an? Cu multe idei creative și cu proiecte puternice pe care am reușit să le implementăm în condiții perfecte de siguranță. 

 

Vezi această postare pe Instagram

O postare distribuită de Marta Usurelu (@martausurelu)

 

Știm că succesul unei afaceri așa cum este Biz depinde de echipa din spatele proiectului. Cum ai putea descrie echipa din spatele Biz Brand în trei cuvinte? 

Echipa Biz este eficientă, dedicată și implicată. Fiecare om din echipa Biz înțelege că de noi, de fiecare om în parte depinde să ne fie bine și să trecem peste problemele pe care le-a adus pandemia și că o organizare bună ajută mult. Acestea au fost ingredientele care ne-au ajutat să trecem cu bine peste primul an de pandemie.

Care au fost câteva dintre provocările cu care s-a confruntat echipa alături de care tu lucrezi ca urmare a pandemiei? 

Indiferent cât de unită este și cât de bine lucrează o echipă, când stai la distanță apar erori în comunicare. Nu a fost ușor și au apărut atât frustrări, cât și neînțelegeri. Cea mai neașteptată problemă a fost că unii oameni au început să își analizeze viața și să își dorească să facă schimbări, unele mici, altele radicale. Astfel, cel mai important este să îți susții colegii. Cred că indiferent de decizia pe care o ia un om, dacă rămâne lângă tine sau vrea să plece, este important să îl înțelegi și să îl susții cât se poate. Pentru că piața este mică, iar noi, cei de la Biz, rămânem o familie incredibilă și după ce nu mai suntem în aceeași echipă. Acest lucru contează cel mai mult. Marta Ușurelu @Biz Brand x The Woman (5)

Cum s-a schimbat relația Biz Brand cu organizarea de evenimente în 2020 – având în vedere schimbările accelerate pe care le-a adus 2020?

Relația Biz Brand cu organizarea de evenimente în 2020 s-a schimbat total. Cum nu s-a mai putut face nimic offline, ne-am regrupat și am reușit să fim prima echipă care a organizat evenimente hibride, de la conferințe în care speakerii vin pe scenă și vorbesc live, exact ca la o conferință, la evenimente în care am adus igluuri și am reușit să avem atât conferință online, cât și public la locație. Public care participa în siguranța, live, la eveniment, îndeplinind toate reglementările legale în vigoare. Ne-am bucurat enorm că în felul acesta am reușit să readucem networking-ul la evenimente și am văzut cât de mult își doresc oamenii să interacționeze și să iasă din casă. 

Biz Brand s-a numărat printre puținii care s-au mobilizat rapid atunci când a venit vorba despre conferințele pe care ați continuat să le organizați online. Cum au reacționat specialiștii pe care i-ați avut ca speakeri atât la edițiile precedente, dar și la cele actuale cu privire la acest fapt? Dar comunitatea voastră? 

Comunitatea a reacționat imediat foarte bine. Oamenii vor să îi vadă pe invitați pe scenă cu emoțiile, gestica și informațiile lor. ZOOM, deși ne-a ajutat în acest an, este din ce în ce mai evitat acum și s-a observat că evenimentele făcute pe ZOOM nu mai atrag atenția publicului. Deși este mai costisitor, este mult mai eficient să păstrezi starea și conceptul unui eveniment, iar publicul apreciază și te urmează.

Pornind de la premisa că subiectele abordate într-o publicație ca Revista Biz depinde de interesele audienței căreia i se adresează, cum s-au schimbat interesele cititorilor acesteia în 2020? De ce? 

Noi am fost clipă de clipă, zi de zi lângă cititori cu informații pe revistabiz.ro, ne-am crescut audiența de 4 sau 5 ori în pandemie și am văzut ce vrea să citească. Nu mă refer aici la informații clickbait, ci la informație reală, care nu este mincinoasă, dar nici atractivă pentru trafic.

Ne-am asumat acest lucru și în revistă am dezvoltat subiectele care am văzut că atrag și sunt interesante și necesare audienței noastre. Am ales să venim cu how to, cu idei noi și cu lecții de la alți manageri și antreprenori, cu subiecte pe leadership și cu informații necesare în zona de business.

Marta Ușurelu @Biz Brand x The Woman (3)

Provocările în 2020 au fost, în mod cert, numeroase. Dar ați avut și reușite. Care ai spune că au fost top trei cele mai importante reușite pentru Biz Brand în 2020? 

Cele mai dragi reușite pentru Biz Brand în 2020 sunt:

1. Newsletter-ul Biz Good News;

2. Zilele Biz ediția 2020;

3. Festivalul VKRS, care a avut un succes impresionant. 

 

Vezi această postare pe Instagram

O postare distribuită de Biz (@biz_brand)

 

Într-un interviu pe care ni l-ai acordat anul trecut, ne spuneai că îți place să te întâlnești cu oameni de la care ai de învățat: așa, îți reîncarci bateriile. Dat fiind faptul că 2020 a însemnat minimizarea contactului social mai mult decât orice altceva, ce alte modalități de a-ți reîncărca bateriile ai descoperit pentru a o înlocui pe aceasta?

Chiar dacă pare ciudat, am continuat, cât s-a putut, întâlnirile offline 1 to 1 atât cu prietenii, cât și cu colaboratorii care, atunci când a fost vreme frumoasă, au ales să iasă din casă. În perioada în care nu am avut voie să ieșim m-am bucurat de cărți, de familie și am văzut filmele pe care le aveam pe listă și nu ajungeam să le văd înainte de 2020.

Care este cea mai importantă lecție de business pe care ai învățat-o în cei 11 ani de activitate antreprenorială – pe care ți-ai dori să o fi știut la început – despre care crezi că este esențială?  

Una dintre cele mai importante lecții de business este să alegi cu grijă partenerii. Indiferent că sunt colaboratori, furnizori, oamenii cu care faci business sunt esențiali și ei te influențează. De la un gest mic la un fapt, ei te ridică sau te coboară mai mult decât ai crede.

Marta Ușurelu @Biz Brand x The Woman (1)

Cartea de pe noptieră: se schimbă des. Citesc repede și aleg genuri variate. Îmi plac mult SF-urile.

Serialul favorit: Homeland.

Destinația de vacanță favorită (la mare): Maldive.

Marta Ușurelu @Biz Brand x The Woman (4)

Ce te inspiră: autenticul.

Ce te motivează: ideile imposibile.

Mentorul tău în business: oamenii onești, care nu sunt formă fără fond și care nu renunță în fața problemelor.

Editor:

CARINA THE WOMAN-02

Carina Marisa Cichi este un Storyteller “din cap până în picioare”, specializat în transformarea poveștilor în și prin cuvinte. Pasionată și certificată în Content Marketing, scrie Copy, Content și face Social Media. Din Cluj, orașul despre care povestește pe clujlife.com.