Mirela Bucovicean, fondator Molecule F: „Afacerile sunt făcute de oameni, pentru oameni”

Mirela Bucovicean se remarcă printr-un simț instinctiv pentru calitate și o intuiție fină în sfera esteticii și marketingului. Cu o carieră bogată ce se întinde pe diverse domenii precum jurnalism, PR, publicitate, vânzări, imobiliare, investiții și retail, ea a acumulat o experiență vastă. Studiind relații economice și drept, Mirela și-a construit o bază solidă de cunoștințe în domenii complementare mediului de afaceri. 

În 2010 a fondat Molecule F, prima platformă online dedicată promovării designerilor români, care subliniază creativitatea și talentul industriei de modă din România. Ambiția, dedicarea și forța ei interioară au fost esențiale în atingerea succesului și consolidarea poziției sale în lumea afacerilor din România. Cu o experiență extinsă în peste 13 industrii, Mirela este un mentor apreciat și o sursă de inspirație pentru cei din jurul ei. 

Mirela Bucovicean evidențiază faptul că transparența este crucială pentru câștigarea încrederii clienților în cazul brandurilor noi. Aceasta nu doar că facilitează încrederea, ci ajută și la crearea unei legături emoționale cu consumatorii. Comunicarea deschisă și onestă este esențială pentru construirea relațiilor de lungă durată, iar reputația unui business depinde de respectul și responsabilitatea față de clienți și echipă. Într-o lume în continuă schimbare, Mirela subliniază că afacerile trebuie să fie umane și orientate spre oameni, iar onestitatea este cheia succesului pe termen lung.

 

Cum să câștigi încrederea clienților când brandul tău nu e cunoscut  

Transparența este unul dintre principiile fundamentale ale eticii noastre de afaceri, din respect pentru clienți, parteneri și echipă. Consider că pentru startup-uri, transparența trebuie să fie o practică aplicată și comunicată constant. Pe lângă faptul că aceasta atrage încrederea, creează și o legătură emoțională, iar știm deja că achizițiile sunt influențate de emoții – „te plac, te cumpăr”. 

Atât în relațiile profesionale, cât și personale, o relație solidă pe termen lung se bazează pe încredere și respect. Dacă una dintre acestea lipsește, relația devine fragilă. De aceea, este necesară o comunicare constantă, luarea de feedback și adaptarea în funcție de acesta. Un business este la fel de puternic ca echipa sa, iar încrederea, respectul și aprecierea internă vor fi vizibile și în relațiile cu partenerii și clienții.

 

Secretul succesului Molecule F: transparența la fiecare pas  

Când am creat Molecule F, am început prin a discuta cu designerii – furnizorii noștri. Le-am spus deschis că vreau să creez o platformă de vânzare și promovare a designerilor români și i-am întrebat cum ar fi mai avantajos să colaborăm. Această transparență a stabilit de la început un parteneriat uman, nu unul rece de prestator-beneficiar. În cadrul firmei, nu avem ierarhii stricte, iar toți colegii au acces la toate informațiile. Acest lucru poate nu funcționează pentru companiile mari, dar în firmele mici și creative, avem nevoie de flexibilitate și adaptabilitate.

 

Când onestitatea devine superputerea ta în afaceri  

Comunicarea noastră se bazează pe onestitate – de la om la om. Transparența este cea mai eficientă atunci când apar situații neprevăzute. Dacă explici cum se vede situația din perspectiva ta și ceri ajutor, oamenii vor fi dispuși să te sprijine. 

Transparența nu trebuie confundată cu indiscreția. Contractele comerciale sunt stricte în acest sens, iar în activitățile noastre semnăm adesea și NDA-uri. De exemplu, putem comunica că avem un contract standard pentru toți furnizorii, dar nu dezvăluim volumul de vânzări pentru fiecare în parte. 

Este vorba de înțelegerea relațiilor comerciale, economice și, bineînțeles, umane, cu apel la decență și norme sociale.

 

Vrei să construiești un business de încredere? Nu uita acest lucru esențial!  

Pe termen lung, niciun business nu poate supraviețui fără încredere și responsabilitate socială. Avem o responsabilitate atât față de clienți, cât și față de echipă și pentru impactul pozitiv pe care reușim să-l creăm. În contextul globalizării, următoarea decadă va fi dedicată comunităților, clusterizării și unui transfer economic și social mai personal. Implicarea liderilor în mediul social va aduce valoare business-urilor pe care le reprezintă. 

 

În relațiile de business, „minciuna are picioare scurte”

Într-o lume în care lucrurile se desfășoară rapid, nu avem timp să ne consumăm energia pentru a descoperi adevărul. Aleg să nu colaborez cu cei care îmi creează probleme. Experiența și instinctul m-au ajutat să identific rapid partenerii care nu merită încrederea mea. Recomand atenție la informațiile primite și verificarea lor pentru a evita înșelăciunile. Un sfat esențial pentru antreprenorii care vor să construiască un business sustenabil este să nu uite că afacerile sunt făcute de oameni, pentru oameni. Reputația se construiește în ani de zile și se poate pierde într-o secundă.

 

Redactor: Crina Ciocian

 

Materialul face parte din ediția print The Woman 2024-2025 – TRUST & TRANSPARENCY. Aceasta poate fi achiziționată de aici.