„Nu există nicio formulă care să asigure succesul antreprenorilor” | Alexandra Ene, creatoarea Podcastului „Online Business Simplificat”

Alexandra Ene este creatoarea Podcastului „Online Business Simplificat”, un podcast despre marketing online & mindset.

Alexandra a terminat facultatea de psihologie și este pasionată de o multitudine de lucruri de la marketing online, la neuroștiințe, astrofizică, mindset, fitness, design, până la human behavior și consideră că viața este prea scurtă pentru a pentru a fi nefericită într-un loc de muncă pe care să îl urăscă. Astfel, în ultimii 10 ani a început mai multe afaceri online într-o varietate de industrii – de la lifestyle concierge, magazine online: decorațiuni de interioare, pană la agenție de digital marketing.

În martie 2020 a luat naștere podcastul care ii aduce fericire, pentru că poate sa îi încurajeze pe cei de lângă ea sa pornească un business online și să le ofere resurse simple, despre cum sa o facă.

Care este călătoria care te-a adus aici, din punct de vedere profesional?

 

Plăcerea de a face fix ceea ce îmi doresc, libertatea de a-mi organiza singura programul, șansa de a petrece mai mult timp cu copilul, ocazia de a alege oamenii cu care vreau să lucrez, responsabilitatea de a duce afacerea în ce direcție cred eu că e bine.

 

Acestea au fost lucrurile după care m-am ghidat. 

 

Am început cu un business de lifestyle concierge, am trecut la ecommerce, a urmat o agenție de marketing, am construit două branduri internaționale iar acum, prin podcastul Online Business Simplificat, ceea ce încerc să fac este sa îi încurajez pe oameni să pornească un business online și să le ofer resurse simple, despre cum sa o facă.

ALEXANDRA ENE POSCAST THE WOMAN

Ai călătorit mult și ai și locuit în alte țări. Ai luat în calcul să te stabilești în vreo altă țară? 

 

Nu am ales neapărat să fiu în România, ci s-a întâmplat pur și simplu, ar fi putut să fie oricare altă țară. Pentru mine granița nu este decât o linie trasată pe hartă, prin urmare nu am un scop din a mă stabilii undeva.

Mi-a surâs ideea de diversitate, am vrut să o îmbrațișez din plin chiar dacă asta înseamna să ies ocazional din zona de confort și mă adaptez unui mediu străin. Sunt o fire curioasă și am vrut să cunosc cât mai multe culturi, tradiții și obiceiuri.

 

Ai început mai multe business-uri de-a lungul anilor. Ce s-a întâmplat cu ele? Ce ai învățat din proiectele respective?

 

Mie îmi place să construiesc, la asta sunt și bună și dacă este să fiu sinceră, nu sunt foarte bună la mentenanță și implementare și mă și plictisește îngrozitor. În momentul în care un business este stabilizat și atins atunci este semnul meu că trebuie să move on.

 

Cred că cel mai mult înveți întotdeauna din lucrurile care nu-ți ies foarte bine. Am învățat și din experiențele cu oamenii, cu clienții și din momentele în care ne-a fost foarte greu din punct de vedere financiar și al organizării.

 

Cum vezi mediul antreprenorial din România comparativ cu alte piețe?

Te poți uita la România și să vezi foarte multe lucruri problematice. Personal, prefer să văd multitudinea de oportunități. Competiția nici măcar nu este mare și sunt atât de multe domenii rămase în urma în care poți aduce inovație super ușor.

Este ieftin să îți deschizi un business și găsești ușor oameni faini care își doresc să se afirme. Îmi place energia pe care o oferă piața din România care se educă din ce în ce mai mult și asta ne provoacă pe toți să devenim mai buni și să oferim un produs pe măsura așteptărilor.

Anul 2020 a venit în viețile fiecăruia cu numeroase provocări. Cum și-a pus pandemia amprenta asupra activității tale? 

    2020 a fost transformativ. Am avut timpul și spațiul să aflu lucruri despre mine, m-am mobilizat cum nu aș fi crezut că o pot face și în același timp am realizat că am o capacitate de adaptare mai mare decât mi-am imaginat. Podcastul l-am lansat chiar la începutul pandemiei, în Martie 2020, pentru a îi ajuta pe cei care voiau să își înceapă un business online.      

Anul trecut, podcastul tău a fost nominalizat la Gala Digital Divas și Webstock. Cum iți alegi oamenii pe care-i ai ca invitați?

     

Cred că avem de învățat de la fiecare om, dacă ar fi să le ascultăm povestea. Pentru podcast  încerc să găsesc oameni care sunt experți într-un anumit domeniu și de la care cei care îi asculta au ce învăța și aplica imediat după ce au ascultat acel episod.

 

Dacă ar fi sa faci un shortlist unui antreprenor la început de drum, ce ar conține acesta?

 

Aș sugera să își găsească un mentor, să investească în ei și în echipă, să își asume riscuri, să ia deciziile rapid și să aibă o viziune. Restul sunt tactici și nu există nicio formulă care să asigure succesul antreprenorilor. Dacă ar exista un astfel de secret, atunci toată lumea ar deveni un antreprenor de succes.

 

Cartea de pe noptieră:
Cărțile potrivite au un mod al lor de a te găsi când ai nevoie – The Alter Ego Effect – Todd Herman, este pentru mine acum fenomenală. 

 

Cine sunt oamenii cu care te înconjori?
Încerc să fiu în preajma oamenilor care au aspirații mari, își doresc mai mult de la ei, vor să-și lase amprenta în această lume, oamenii care vor să facă o diferență și care trăiesc o viață autentică și pozitivă.

 

Desertul preferat:
Nu mănânc desert.

 

Dacă te-ai putea întoarce în timp….
Nu aș schimba nimic, totul este cum trebuie să fie…dar dacă m-aș întoarce, probabil aș investi în Bitcoin.

 

Note to self:
Incetează să-i mai mulțumești pe alții. Fă din tine o prioritate.

MARA RUSU THE WOMAN-01
Mara Rusu, originară din Zalău, locuiește în Cluj-Napoca, și este studentă în anul III la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, specializarea Comunicare și Relații Publice. Iubește cafeaua și călătoriile, mai ales destinațiile însorite, să se exprime în scris și spune despre ea că este organizată, iubitoare de oameni și de noi provocări.