Andrada, Owner @ Grădina cu lalele este o persoană ce se află într-o continuă transformare. Mereu dornică de nou, de informație proaspătă și de experiențe inedite, o veți găsi antrenată în proiecte diverse din domenii multiple. Andrada reușește cu zâmbetul pe buze să accepte provocările pe care viața de femeie, mamă și antreprenor i le pune în față.
Care este conceptul Grădinii cu lalele și cum ai reușit să transformi o pasiune într-un business?
Grădina cu Lalele s-a materializat în urma unei pure oportunități de business și a unei breșe pe piața locală. Dincolo de dragostea pentru lalele, pasiunea a venit ulterior, dar ea crește în fiecare zi, pe măsură ce redescoperim flori și reinventăm tehnici florale.
Conceptul florăriei a fost menit să ne întoarcă la natură, la frumusețea pură a florilor neprocesate, de aici și numele de Grădina cu Lalele. Stilul buchetelor, aranjamentelor florale sau a decorurilor create de noi este unul organic, vegetativ, de multe ori sauvage. E un feeling pe care îl ai încă de la intrarea în florărie unde te întâmpină decorul nostru cu butuci de brad și candelabre din crengi de trandafir realizate manual.
Oferim toată gama clasică de servicii florale, vânzare de flori tăiate și plante, livrări în Cluj-Napoca, contracte corporate și decoruri florale pentru evenimente, însă punem accent deosebit pe consultanță, concept cu care piața din România nu este familiarizată încă, însă extrem de important în crearea unui concept de eveniment sau a unui simplu aranjament floral oferit persoanei dragi. Floriștii noștri te vor invita să iei loc și să ne vorbești despre nevoia ta, astfel încât să îți putem oferi cea mai bună soluție. De la un buchet de flori pentru a fi oferit până la decorul unui eveniment public, toate florile trebuie să pornească de la o idee și să spună o poveste.
Care a fost cea mai mare provocare în procesul de implementare al conceptului și care crezi că sunt punctele de cotitură în antreprenoriat?
Ca în orice business care aduce un element de nou, provocarea noastră constantă este educarea pieței. Am intrat pe piața locală cu standarde înalte, am folosit întotdeauna materie primă de cea mai înaltă calitate și am investit în educația noastră ca floriști, elemente care se regăsesc astăzi în produsele Grădina cu Lalele și în valoarea lor. Clienții florăriei au înțeles de-a lungul timpului că nu „vindem flori” ci creăm arta florală iar asta i-a fidelizat.
Cu toate că fiecare zi de antreprenoriat este o provocare, adevăratul punct de cotitură a fost crearea unei echipe. Am ajuns încă de anul trecut la potențial de creștere și dețineam know how-ul necesar, însă a durat mai bine de 6 luni formarea unei echipe alături de care să trecem la următorul nivel, respectiv deschiderea noii locații din Cluj-Napoca. Am aflat că pentru a obține sinergia perfectă într-o echipă este nevoie de ambiție, multe încercări, multă muncă, câteva dezamăgiri, pasiune comună și o șansă.
Spune-ne te rog cine este femeia din spatele Grădinii cu lalele și care este povestea ei.
Primul grădinar din Grădina cu Lalele este un fost jurnalist, fost PR și marketer, o tânără care la 24 de ani a avut suficient curaj (sau nebunie) să se arunce cu capul înainte într-un business despre care nu știa nimic. Am început cu o investiție minimă, cu multe lucruri făcute in house dar am evoluat rapid datorită pasiunii descoperite și a ambiției de a reuși. Eșecul nu a fost niciodată o opțiune, nici măcar atunci când am căzut și a trebuit să mă ridic, pentru că toți știm că evoluția unui business nu este mereu ascendentă, pavată cu lapte și miere.
Evoluția businessului a fost interconectată cu maturizarea mea ca femeie, mamă și antreprenor. Profesionalul și-a adus aportul în viața personală prin faptul că antreprenoriatul m-a maturizat însă, în sens invers, calitatea de mamă mi-a îmbunătățit semnificativ abilitățile de relaționare cu oamenii, atât de necesare când vine vorba de resursa umană.
Care este momentul cel mai important sau definitoriu în parcursul tău, atât din punct de vedere profesional, cât și personal?
Am trecut prin mai multe versiuni ale mele și am încercat mereu ca noua versiune să fie mai bună decât cea precedentă. Venirea pe lume a fiicei mele mi-a reorganizat prioritățile radical și a simplificat foarte mult viața odată ce mi-a arătat ce e cu adevărat important și ce nu. Viața mea ca femeie și soție e mult mai fericită de când suntem în formula de trei.
Ultimul an a fost un an de învățare pentru mine, de dezvoltare personală în primul rând, și apoi profesională, în care am descoperit multe lucruri despre mine, printre care și faptul că deși mi-am iubit versiunile de jurnalist și de florist, cea mai bună versiune a mea este cea de antreprenor.
Care crezi că sunt cele mai puternice trei aptitudini pe care o femeie antreprenor ar trebui să le dețină?
Încrederea în sine ar trebui să fie pe locul 1, 2 și 3. Cu o încredere în sine puternică, o femeie poate muta munți. Femeile au puterea de conectare cu oamenii mai puternică decât bărbații, iar o femeie care crede în ea și în produsul ei poate vinde mult și repede. Apoi cred că o femeie antreprenor trebuie să rămână veridică versiunii ei dinainte de anreprenoriat. Cred că e timpul să renunțăm la masculinizare și la pantaloni în mediul de business. O femeie antreprenor ar trebui să poată să își păstreze feminitatea chiar și la masa negocierilor. Nu în ultimul rând, este nevoie de ambiție în forma ei cea mai pură. Ambiția de a te ridica de jos, ambiția de a deveni mai bună, de a-ți depăși limitele și de a inova.
Sursa foto: Rejoice Phototgraphy by Bianca.