În cartea sa „Gândește și devii bogat”, Napoleon Hill ne dezvăluie câteva principii care ne pot ajuta să devenim oameni de succes. Pentru a scrie acest „rețetar”, Hill i-a studiat, printre alții, pe Henry Ford, Thomas Edison, familia Rockefeller.
Astăzi mă voi opri doar asupra „Principiului minților sclipitoare”. Aceste „minți sclipitoare” sunt ceea ce numim acum grup de tip mastermind. Napoleon Hill definește un astfel de grup ca „o alianță formată din două sau mai multe persoane care lucrează, în armonie, pentru a atinge un scop comun, bine definit”.
Hill compară creierul uman cu o baterie electrică. Știm deja că mai multe baterii electrice furnizează mai multă energie decât una singură. În același fel în care mai multe baterii electrice produc mai multă energie decât o singură baterie, mai multe „creiere coordonate printr-un spirit de armonie produc mai multă energie mentală decât unul singur”.
Atunci când faci parte dintr-un grup mastermind, poți „împrumuta” și folosi educația, experiența, influența și chiar capitalul financiar al altor oameni, reușind ca într-un an să obții mai mult decât ai fi putut realiza de unul singur, într-o perioadă mult mai lungă de timp.
Henry Ford, de exemplu, s-a înconjurat de oameni care îi furnizau cunoștinte pe care el nu le avea și pe care, probabil, nu le-ar fi dobândit vreodată. A știut cum să ii selecteze așa încat să nu afecteze armonia grupului deja format, cunoscut fiind faptul că fără armonie niciun grup nu poate funcționa eficient.
Sprijinul reciproc, perspectivele diferite de a privi viața, abilitățile și resurse pe care nu le aveți și asumarea responsabilității (spre exemplu, dacă stabilești un anumit obiectiv pentru următoarele 2 luni, membrii grupului vor dori să afle, în cadrul întâlnirilor, ce progres ai făcut) sunt doar câteva dintre beneficiile pe care un grup de tip mastermind le poate aduce.
Ce trebuie să faci pentru a pune bazele unei alianțe de acest tip?
1. Alege o temă (antreprenoriat, investiții în educație etc.)
2. Selectează-ți partenerii cu atenție. Alege persoane care se află deja la nivelul la care ți-ai dori să ajungi tu ori cu un nivel inferior ție.
3. Agreați un set de reguli pe care toți membrii grupului să le respecte astfel încât toată lumea să beneficieze în egală măsură de beneficii.
4. Întâlniți-vă!
La modul ideal, grupul poate avea 3 – 6 persoane. Sub acest număr, grupul riscă să își piardă dinamica, iar dacă numărul este mai mare, întâlnirile vor dura mai mult și schimbul de idei va fi mult minimizat.
Pentru a obține rezultate maxime din sinergia de grup, este recomandat ca întâlnirile să aibă loc săptămânal sau măcar o dată la două săptămâni – timp de o oră, cu toți membrii prezenți. Desigur, daca nu se poate altfel, o modalitate de întalnire virtuala rămâne Skype.
Pentru ca fiecare participant să simtă că își aduce contribuția și este ascultat, ar fi bine să ții seama de următoarele reguli simple în calitate de fondator al grupului:
– oferă fiecărui membru timp egal de exprimare; dacă este necesar, poți folosi un cronometru.
– nu întrerupe decât dacă ți se solicită intervenția
– decide dacă ar fi nevoie de o agendă agreată în avans
– stabileste un facilitator al întâlnirii
– notează ceea ce se discută, decide în cadrul fiecărei întâlniri
Grupul „mastermind” solicită implicare, confidențialitate, deschidere în a oferi și cere recomandări într-un cadru în care onestitatea, respectul, bunăvoința și compasiunea reprezintă valori esențiale.
Hmm, la finalul acestui articol îmi dau seama că mi-ar plăcea să fac parte dintr-un astfel de grup. Vouă v-ar surâde această idee?
by Gabriela Blaga | sursă foto pexels.com
Gabriela Blaga este un project manager creativ, cu experiență în change management, process improvements, business development, community management, „legător de oameni”. Spune despre ea că îi place să iasă în afara zonei de confort. Are calități de excelent comunicator și mediator, cu o mare capacitate de a analiză a contextului organizațional, capabilă să coordoneze proiecte complexe la nivel regional și global, cu implementări de proiecte în Europa, Asia și America de Sud.
Trainer și coach în formare, solopreneur, a „ieșit” din corporație pentru a se dedica „creșterii armonioase” a oamenilor mici și mari.